Barone: Otkrivanje bogate prošlosti – put prema uspješnoj budućnosti
Europski fond za regionalni razvoj, IPA IIIC
Lokacija: Šibenik
Nositelj projekta: Grad Šibenik
Partneri: Fakultet strojarstva i brodogradnje u Zagrebu; Istvan Dobo Varmuzeum Eger; Muzej grada Šibenika; Turistička zajednica grada Šibenika
Autori:
Arhitektonski studio 25,4mm d.o.o. (25zarez4mm.hr)
Projektni tim:
Ivana Lozić, mag.ing.arch.
Marko Paić, ing.arch.
Petar Reljanović, ing.aedif.
Antonio Šunjerga, dipl. dizajner
Datum početka projekta: 17. lipnja 2014.
Ukupna vrijednost projekta: 1.377.165,38 EUR
Iznos odobrenih sredstava iz EU fondova: 993.900,25 EUR
Iznos nacionalnog sufinanciranja: 383.265,13 EUR
Dokumenti izrađeni u sklopu projekta:
Revizija plana upravljanja kulturnim dobrima na lokalnoj i regionalnoj razini
Cilj projekta:
Opći cilj:
- Pridonijeti poboljšanju turističke infrastrukture s ciljem povećanja razine blagostanja u Šibensko – kninskoj županiji.
- Pridonijeti promociji kulturnih atrakcija i potaknuti rast lokalnih MSP-a pružanjem visoko – tehnoloških inovativnih usluga.
Specifični cilj:
- Specifični cilj projekta je uspostaviti Tvrđavu Barone kao inovativnu i jedinstvenu kulturnu atrakciju i platformu za promoviranje lokalnih MSP-a u turističkom sektoru.
Rezultati projekta:
- Projekt Barone uključivao je infrastrukturne radove na renovaciji same tvrđave, opremanje gastro-kulturnog centra i dječjeg igrališta i gradnju amfiteatra.
- U sklopu kreiranja visokotehnološkog sadržaja napravljen je povijesni dokumentarac, nabavljena je i opremljena platforma za proširenu stvarnost i drugi multimedijski sadržaji.
- U okviru projekta organizirani su različiti edukativni programi na kojima su sudjelovali budući zaposlenici upravljačke strukture Tvrđave Barone (Upravljanje kulturnim dobrima), potom MSP-ovi sa područja Šibensko-kninske županije (Nove mogućnosti za prezentaciju na revitaliziranoj Tvrđavi Barone), te turistički vodiči (Kako stare priče postaju nove turističke atrakcije – umijeće storytellinga i proširene stvarnosti u turizmu novog doba).
- Napravljena je Studija turističkih potreba, preferencija i trendova u Šibensko-kninskoj županiji s različitim turističkim paketima koji uključuju Tvrđavu Barone.
- Razvijen je ekskluzivni ekološki brand Barone, za prezentaciju tradicionalnih gastro kulturnih proizvoda na tvrđavi, te osmišljen poslovni i marketing plan, a Tvrđava Barone je promovirana na međunarodnom sajmu turizma u Beču.
Tvrđava Barone ovim je projektom postala:
- prepoznatljivi spomenik kulturne baštine u gradu Šibeniku, svakodnevno dostupan posjetiteljima, koji promovira revalorizaciju i revitalizaciju hrvatskih kulturnih dobara;
- jedinstvena turistička atrakcija, koja kombinira prošlost, sadašnjost i budućnost prikazujući okolnosti presudnog povijesnog trenutka kroz visoku tehnologiju, ujedno promovirajući slavnu mediteransku prehranu i način života;
- top destinacija u regiji čime doprinosi imidžu RH, te posebice grada Šibenika, kao nezaobilaznih destinacija kulturno-povijesnog turizma.