Dobitnik Oscara za najbolji film na stranom jeziku (Još jedna runda), Srebrnog medvjeda (Žena koja je bježala), Velike nagrade žirija na Sundanceu, (Epicentar), nominacija Gordana Bogdana za najboljeg europskog glumca (Otac), nagrade za najbolji scenarij u Cannesu (Portret djevojke u plamenu), nagrade publike na ZagrebDoxu (Ljubav oko svijeta), kao i važna domaća i strana dokumentarna ostvarenja (Nun of Your Business i Usidjelice) - sve nas to očekuje na pozornici ljetnog kina srijedama i subotama na Tvrđavi Barone ovoga kolovoza, a sa samim početkom rujna i šibenska premijera najveće senzacije hrvatskog filma u poprilično godina - Murina redateljice Antonete Alamat Kusijanović koji je nedavno u Cannesu dobio nagradu za najbolji debitantski film. Projekcija Murine na Baroneu zakazana za srijedu, 1.9. i bit će popraćena gostovanjem ekipe filma.
DANSKI I FRANCUSKI NASLOV ZA POČETAK KOLOVOZA
Kolovoški program Filmskih srijeda i subota na Baroneu počinje 4.8. u uobičajeno vrijeme u 21:30 sati, projekcijom ovogodišnjeg dobitnika Oscara za najbolji strani film, novog ostvarenja danskog redatelja Thomasa Vinterberga, JOŠ JEDNA RUNDA. Film počiva na naizgled oslobađajućoj premisi: polazeći od kontroverzne tvrdnje norveškog psihologa Finna Skårderuda da se čovjek rađa s manjkom alkohola u krvi od 0,05 %, srednjoškolski profesor Martin i trojica njegovih kolega odlučuju održavati malu, no konstantnu razinu alkoholiziranosti… Ova slojevita i razigrana filmska studija sredovječne krize pomela je i ovogodišnju dodjelu Europskih filmskih nagrada, osvojivši čak četiri priznanja Europske filmske akademije: za najbolji film, najbolju režiju i najbolji scenarij, dok je Mads Mikkelsen, nakon prethodne tri nominacije, za ulogu Martina napokon dobio i najvažnije europsko priznanje za glumu.
Program se nastavlja u subotu, 7.8., uz nagrađivani film renomirane francuske redateljice Céline Sciamma, PORTRET DJEVOJKE U PLAMENU. Preko priče o zabranjenoj ljubavi između slikarice i njezinog modela, redateljica ispisuje (nepoznatu) povijest prezentacije žena u slikarstvu i propituje njihovu poziciju pasivnog objekta. Film je na festivalu u Cannesu ovjenčan nagradom za najbolji scenarij i najbolji film LGBT tematike, čime je Sciamma postala prva žena kojoj je dodijeljena ta nagrada. Ovo je četvrti dugometražni film redateljice poznate po sjajnim coming of age dramama (Ljiljani, Tomboy, Cure) koje se bave LGBT i posebno djevojačkim identitetima.
REGIONALNA OSTVARENJA
Srijedom na Baroneu gledamo friška nagrađivana ostvarenja, a proteklu regionalnu produkcijsku godinu svakako je obilježio novi film Srdana Golubovića OTAC. Inspiriran tragičnim stvarnim događajima i pričom na koju su redatelj Srdan Golubović i scenarist Ognjen Sviličić naišli u novinama, Otac je svoju premijeru imao na prestižnom Berlinaleu, gdje je osvojio nagrade publike i Ekumenskog žirija, da bi potom krenuo na uspješnu festivalsku turneju. Film je donio i dosad najveću potvrdu u glumačkoj karijeri Gorana Bogdana koji je za naslovnu ulogu oca Nikole osvojio nekoliko nagrada, među kojima su i one Pulskog filmskog festivala te beogradskog FEST-a, a zasigurno najveće priznanje stiglo je od Europske filmske akademije koja je Bogdana kao prvog glumca iz Hrvatske nominirala za nagradu u kategoriji najbolje muške uloge.
Dokumentarni kaleidoskop redateljskog tandema Anđele i Davora Rostuhara, LJUBAV OKO SVIJETA uz gostovanje autora na rasporedu je u subotu, 14.8. Ovjenčan Nagradom publike ovogodišnjeg ZagrebDoxa, nudi pregršt različitih odgovora na jedno vječno pitanje: što je ljubav? Pretvarajući svoje bračno putovanje u ambicioznu jednogodišnju odiseju diljem planete, redateljsko-supružnički par zabilježio je više od trideset individualnih iskustava, priča, poimanja i odgovora na temu ljubavi i partnerstva. Od najudaljenijih kutaka svijeta, dubokih amazonskih šuma i zabačenih sela na Himalaji, preko pacifičkih zemalja i afričkih slamova, pa sve do high-tech svakodnevice u svjetskim metropolama – odgovori na ishodišno pitanje različiti su koliko i sredine i kulture u kojima intervjuirane sugovornice i sugovornici žive. Spajajući svoju zajedničku strast prema putovanju s filmskim medijem, Anđela i Davor Rostuhar donose autentičnu ljubavnu priču današnjice u istinski pluralnom obliku.
GOSTOVANJE SUBVERSIVE FILM FESTIVALA
Srijeda, 18.8., rezervirana je za naslov iz programa ovogodišnjeg Subversive Film Festivala, dobitnika Srebrnog medvjeda za najbolju režiju na prošlogodišnjem Berlinaleu, film ŽENA KOJA JE BJEŽALA južnokorejskog redatelja Hong Sang-sooa. Ovo je autorov 24. film i još jedan komad koji govori o uljezima i u kojem se ukazuje njegova muza Kim Min-hee. Renomirani korejski autor daje nam još jednu filmsku lekciju o promatranju i istraživanju prostora dijaloga, a film je nedavno uvršten na visoko 2. mjesto na ljestvici najboljih filmova 2020. koju je složio cijenjeni francuski filmološki časopis Cahiers Du Cinéma.
U ZNAKU DOKUMENTARACA
Još jedna dokumentarna subota slijedi 21.8. uz projekciju filma iz programa zagrebačkog Dokukina - USIDJELICE, kinesko-izraelskog ostvarenja u režiji poznatih dokumentaristica Shosh Shlam i Hille Medalia koje su se udružile kako bi istražile novi kineski fenomen i "državni problem 21. stoljeća" – neudane žene. Dugogodišnja kineska politika jednog djeteta poticala je rodocid, što je rezultiralo „manjkom“ od nekoliko desetina milijuna djevojčica, a ovu demografsku neravnotežu vlasti vide kao ozbiljnu prijetnju stabilnosti nacije, što je dovelo do pokretanja pogrdne kampanje s ciljem natjeravanja svih neudanih žena da se udaju i imaju djecu. Osobito se to odnosi na one obrazovane kako bi upravo te mlade, profinjene žene povećale stopu nataliteta i „poboljšale“ genetiku.
Kultni austrijski dokumentarist Hubert Sauper, poznat po višegodišnjem istraživanju noćnih mora Afrike, oboružan svojom kamerom i zamaskiran kao privilegirani turist, ovoga nas puta vodi u postkolonijalnu, utopijsku Kubu. U filmu EPICENTAR, nagrađenom na Sundance festivalu Velikom nagradom žirija, i čija nas projekcija očekuje 25.8. - Sauper prati ostatke nekadašnjeg kompleksnog nacionalnog projekta za nezavisnost, jednakost i boljitak društva koji je utjelovljavala Kuba. Stanovnici Havane svih dobnih i društvenih profila dijele s nama svoja uvjerenja i živote te brane svoj vitalizam i unutarnju slobodu naspram vanjskih pritisaka, rigidnih sankcija i reperkusija stoljetne opresije. Prošle su četiri godine od smrti Fidela Castra, čime je budućnost Kube kao posljednjeg bastiona komunizma unutar neoliberalne globalne svakodnevice postala krajnje neizvjesna.
Zadnju subotu kolovoza, 28.8. na rasporedu je dokumentarni prvijenac producentice i snimateljice Ivane Marinić Kragić NUN OF YOUR BUSINESS koji prati jednu ljubavnu priču započetu na posve neočekivanom mjestu. Dvije djevojke, bivše časne sestre, iznose svoju priču: kako su se zaredile, kako su se na jednom katoličkom okupljanju u Zagrebu zaljubile, kako su živjele u dva odvojena samostana, ali i kako su postale razočarane institucijom Crkve. Stoga odlučuju napustiti samostan i zajednički život započeti na jednom dalmatinskom otoku, u nadi da će ih inače tradicionalno nastrojena lokalna zajednica prihvatiti. Nun of Your Business premijerno je prikazan na lanjskom ZagrebDoxu, gdje je osvojio gledatelje (Nagrada publike), a redateljici i snimateljici Ivani Marinić Kragić pripala je pak nagrada za najbolju fotografiju u dokumentarnom filmu na SEEfestu. Ovim priznanjima nedavno je pridružena i nagrada Festivala europskog filma Palić za najbolji film natjecateljskog programa Paralele i susreti po izboru međunarodnog žirija kritičara.
KAKO DO ULAZNICA?
Ulaz na Filmske srijede i subote na Baroneu slobodan je za članove Kluba prijatelja i posjetitelje s važećom dnevnom ulaznicom, dok se ulaznica za pojedinu projekciju može kupiti na dan prikazivanja od 20:30 sati, na ulazu Tvrđave Barone po cijeni od 20 kuna.
Kao i svih filmskih večeri do sada, pri ulasku na projekciju se provode propisane epidemiološke mjere (dezinfekcija ruku, mjerenje temperature, prikupljanje kontakt podataka) kako bi osigurali maksimalnu sigurnost posjetitelja na tvrđavi. Ulaz na projekciju je moguć sve dok se kapacitet gledališta (koji je ograničen sukladno mjerama) ne popuni.