Novi izložbeni postavi koji komuniciraju povijest fortifikacija i nastanak ljetne pozornice od ideje do realizacije, predstavljeni su danas u unutrašnjosti Tvrđave sv. Mihovila. Novi su sadržaji nastali u sklopu europskog projekta FORTITUDE vrijednog 1,6 milijuna eura koji je Tvrđava kulture Šibenik provela s partnerima iz Hrvatske, Bosne i Hercegovine i Crne Gore.
IZAZOVAN PROJEKT „Kada smo 2014. godine preuzeli upravljanje sv. Mihovilom, na tvrđavi nije bilo nikakve interpretacije njezine povijesti, stoga je jedan od naših glavnih ciljeva svo ovo vrijeme bio svim posjetiteljima pružiti što više znanja i informacija. Ovim smo projektom na neki način zaokružili taj zadatak, dok smo 2020. godine mapirali cisterne, što je jedinstven projekt na našim prostorima. FORTITUDE nam je došao u teškom razdoblju, pri samom početku pandemije tako da nam su nam ta europska sredstva bila vjetar u leđa, financijska i energetska injekcija uz pomoć koje smo izgurali jedno izazovno razdoblje“, kazala je uvodno Ravnateljica Tvrđave kulture Šibenik Gorana Barišić Bačelić.
PROJEKT PORVEDEN NA VIŠE LOKACIJA, projektna menadžerica i voditeljica Odjela za međunarodnu suradnju i projekte, naglasila je kolika je upornost potrebna pri planiranju i provedbi europskih projekata, budući da su se sadržaji u unutrašnjosti tvrđave počeli planirati još 2018. godine."Projekt ukupne vrijednosti oko 12 milijuna kuna financiran je iz programa prekogranične suradnje Interreg IPA CBC koji povezuje Hrvatsku, BiH i Crnu Goru. Tvrđava kulture projekt je iznijela kao nositelj, uz podršku i sufinanciranje Ministarstva regionalnog razvoja i fondova Europske unije", navela je Vrljević Šarić istaknuvši da je u uređenje unutrašnjosti sv. Mihovila, izgradnju pristupnih kamenih stuba te uređenje City Pointa u centru Šibenika uloženo 400 tisuća eura.
Đurđa Vrljević ŠarićPREDSTAVLJENA POVIJEST IDEJE O LJETNOJ POZORNICI NA MIHOVILU, voditelj Odjela za istraživanje i interpretaciju baštine pobliže je predstavio dva nova postava u unutrašnjosti Tvrđave koja su prilagođena stranim i domaćim posjetiteljima svih dobnih skupina kojima komuniciraju povijest fortifikacija u Hrvatskoj i na Mediteranu, kao i povijest ljetne pozornice sv. Mihovila predstavljene tekstualno i vizualno na panoima uz prostorije za izvođače.
Josip PavićSVJEŽ I INOVATIVAN DIZAJN ZA BUDUĆNOST
Dizajn postava potpisuje agencija Brigada, čiji je vlasnik i direktor Damjan Geber istaknuo da mu je rad na sv. Mihovilu, iako izuzetno zahtijevan, jedan od najdražih projekata. „Ugraditi neki sadržaj unutar ovako impozantne tvrđave bio je jako velik izazov. Kako posjetiteljima dati do znanja u kojem se povijesnom kontekstu nalaze, a istovremeno se ne nametnuti prostoru i ne pregraditi ga, bilo je ono čime smo se najviše bavili – stvoriti doživljaj koji će prenijeti poruku, a ne preuzeti dominaciju nad prostorom“, naveo je Geber čija agencija potpisuje i nov izgled suvenirnice i info pulta na Tvrđavi sv. Mihovila, kao i City Pointa u centu grada. Uspjeli smo, zajedno s timom Tvrđave kulture, napraviti nešto svježe i inovativno što će izgledati jednako svjetski danas, za pet i za deset godina, poručio je istaknuvši da se sadržaji sv. Mihovila mogu staviti uz bok bilo kojeg informativnog centra u Europi i svijetu.
NAJAVA NOVOG INTERPRETACIJSKOG CENTRA
Gradonačelnik Grada Šibenika Željko Burić podcrtao je utjecaj šibenskih tvrđava na sadašnjost i budući razvoj grada. „Kada je odlučeno krenuti u revitalizaciju šibenskih fortifikacija bili smo vođeni idejom da se percepcija Šibenika promijeni i lokalno i nacionalno, znajući koliko je ovaj grad bio izgubljen i u prostoru i u vremenu. Da tvrđave ne ostanu samo nasloženo kamenje i biljetarnica, ključna je odluka bila grupi mladih ljudi i znalaca dati na upravljanje taj jedinstveni fortifikacijski sustav i osnovati Javnu ustanovu Tvrđavu kulture Šibenik koja je sve ovo i osmislila, a uskoro će voditi i Hrvatski centar koralja Zlarin – poručio je šibenski gradonačelnik Željko Burić.