Prvog dana održavanja Changer Festivala u Šibeniku, Gorana Bačelić Barišić, ravnateljica Tvrđave kulture Šibenik; Petar Mišura, pročelnik Ureda za gospodarstvo, poduzetništvo i razvoj Grada Šibenika, Igor Vukasović, menadžer Korporativnih komunikacija Addiko banke te član Odbora za turizam Američke gospodarske komore u Hrvatskoj i Vanja Šebek, voditelj digitalnog marketinga Visokog učilišta Algebra s moderatorom Leom Mršićem (Algebra), sudjelovali su u panel raspravi pod nazivom Smart Destination. Panel rasprava održana je u dupkom punoj Gradskoj vijećnici grada Šibenika. Kroz razgovor sa sudionicima bogatima praksom, debatiralo se o pametnim sustavima i rješenjima koje je moguće primijeniti za upravljanje kao dopunu tradicionalnom upravljanju destinacijom na različitim razinama.
Petar Mišura u uvodnom izlaganju kazao je kako nijedan grad u Hrvatskoj u turističkom sektoru nije imao tako uzastopan dugoročni rast kao Grad Šibenik koji je 1999. bilježio svega 300.000 ostvarenih noćenja, dok je rezultat 2017. godine oko 1,5 milijuna ostvarenih noćenja:
- Grad Šibenik u sve svoje strateške razvojne projekte poput poslovnog centra Trokuta, Tvrđave sv. Mihovila, Tvrđave Barone uključio korištenje novih tehnologija, te da niti stara gradska jezgra nije izostavljena obzirom da su u sklopu projekt SHARE izrađene detaljne analize koje će pridonijeti uspješnom razvoju održivog turizma u gradskom središtu – rekao je Mišura.
Gorana Barišić Bačelić , ravnateljica Tvrđave kulture Šibenik, istakla je da revitalizirane tvrđave djeluju kao svojevrsni „magnet za turiste“, te da se od otvorenja Tvrđave sv. Mihovila 2014. vode detaljne statistike kojima je cilj praćenje rasta i strukture posjetitelja.
-Tvrđava kulture na kvalitetan način je interpretirala kulturnu baštinu, uspjela je kreirati i odabrati programske sadržaje koji su primjereni lokacijama tvrđava a istodobno zanimljivi publici, te stvoriti posve novu kulturno-turističku rutu unutar grada - rutu između dviju tvrđava. Prostor za dodatni rast i razvoj postoji u još jačem uvezivanju svih turističkih aktera i njihove ponude i upravo u tome može pomoći big data – kazala je.
Igor Vukasović objasnio je da je i u financijskom sektoru prevaga svakim danom sve veća na stranu digitalnog te da je klijentima nepojmljivo nemati 24/7 pristup svojim financijama. Promjene se ponajbolje vide u segmentu plaćanja gdje je Addiko banka ponudila jedinstvenu uslugu plaćanja putem Vibera:
- Na internetu postoji ogromna količina podataka, koja se svakodnevno eksponencijalno povećava, a nijedan sektor ne smije na podatke gledati kao na statistički broj nego je nužno znati ih poslovno interpretirati i poduzetnički koristiti. Današnji korisnici svih usluga, bilo financijskih, bilo turističkih, su informirani, agilni i tehnološki sve educiraniji i zato im treba ponuditi kvalitetnu i praktičnu uslugu koja točno odgovara njihovim potrebama i rezultira pozitivnim korisničkim iskustvom koje je najvrjednija “roba” i zalog nastavka suradnje i/ili ponovnih posjeta.
Vanja Šebek govorio je o utjecaju digitalnih tehnologija na turizam u sferi „zadovoljstva uslugom“:
-Iako se u digitalnom dobu nalazi veliki potencijal, ono krije i velike opasnosti, jer korisnici vole na društvenim mrežama podijeliti ugodna iskustva na destinaciji, no još više dijele svoje negativne dojmove a sve je veći broj turista koji svoje odluke o dolasku na destinaciju baziraju upravo na istraživanju putem interneta, čitajući recenzije drugih korisnika – smatra Šebek.
Leo Mršić zaključio je kako zbog svih promjena koje se događaju u turizmu pod utjecajem novih tehnologija, destinacije moraju pratiti trendove kako bi ostale atraktivne:
-Razvoj inteligentnih modela koji se bave analizom ponašanja postaje sve važniji kao dugoročno ulaganje u prepoznatljivost i razvoj destinacije; te bi destinacije u budućnosti trebale ulagati u digitalne alate koji će im omogućiti sustavno praćenje broja, ponašanja i zadovoljstva turista.