U sklopu europskog projekta Fortress ReInvented – Inovativni pristup i digitalni sadržaji na povijesnim tvrđavama šibenska će tvrđava postati bogatija za sadržaj kojim se povijesna baština interpretira putem digitalne tehnologije.
Dvije podzemne cisterne za vodu, koje datiraju iz 15. stoljeća, dugo su bile skrivene u unutrašnjosti Tvrđave sv. Mihovila, no uskoro će u njima oživjeti legenda o nastanku grada te burna povijest tvrđave.
Naime, u cisternama unutar tvrđave upravo su u tijeku završni radovi postavljanja sustava za 3D video mapping tehniku projiciranja. Posjetitelji će ondje od siječnja 2020. godine moći doživjeti povijest grada Šibenika i tvrđave kroz dva video spektakla. Za potpuni dojam virtualnog prostora u cisterne će biti postavljena ukupno 34 projektora za potrebe mapiranja zidova, a zvučnu će kulisu stvarati 16 zvučnika.
U prvoj cisterni dočarat će se biblijska priča o borbi između dobra i zla, odnosno pobjedi sv. Mihovila, zaštitnika grada Šibenika, nad zmajem, utjelovljenjem zla, dok će u drugoj biti prikazana povijest grada s posebnim naglaskom na ulogu Tvrđave sv. Mihovila kao jezgre iz koje je grad nastao.
S obzirom da je potonja radnja smještena u cisterni prostorno ispresijecanoj lukovima, oni su postali prijelomni element u razradi scenarija koji se zasniva se na putovanju kroz vrijeme: lukovi cisterne postaju tzv. kotačići koji pokreću sustav i definiraju godinu, odnosno razdoblje u kojem se putnici (posjetitelji unutar cisterne) zaustavljaju i kojem osobno svjedoče.
Očekuje se da će sadržaji u cisternama biti dostupni posjetiteljima početkom 2020. godine. O zahtjevnosti izvedbe ovog projekta Jelena Filipaj, predstavnica Produkcijskog tima, tvrtke koja je zaslužna za razvoj audio-vizualnog sadržaja cisterni, izjavila je: „Oživljavanje kulturne baštine tehnologijom video mapiranja nije revolucionarno samo po sebi, međutim, nikad dosad, bar koliko smo upoznati, nije realizirano u ovako malim, intimnim prostorima koji nose pečat vremena kroz boje zidova i to iz ovolike blizine. Izazov je tim veći što ni sam prostor nije tipičan - nije ravan već zakrivljen. Upravo je ta zakrivljenost površine ono što u potpunosti definira pristup izradi materijala. Kako bi se pratio proces rada, odnosno kako bi provjerili da se sve uklapa, bila je potrebna potpuna simulacija kroz VR tj. virtualnu stvarnost. Projekt je bio sveobuhvatan i vrlo kompliciran u pripremi materijala. U Hrvatskoj se još nitko nije susreo s ovako izazovnim projektom, a vjerujemo da ni u inozemstvu nije bilo niti ima sličnih primjera.“
Projektom Fortress ReInvented obuhvaćene su četiri partnerske tvrđave u tri zemlje: osim Tvrđave sv. Mihovila, digitalni sadržaji bit će implementirani i na Tvrđavi Klis u Klisu, Kanli Kuli u Herceg Novom i kuli Vranduk u Zenici. Sve će tvrđave dobiti multimedijalne vodiče - tablete sa digitalnim i audio sadržajima. Posebnost leži u tome što će se sadržaj samog vodiča pokretati samostalno u trenutku prolaska pored točke i na taj način posjetitelju stvoriti dojam putovanja kroz vrijeme.
Na području četiriju tvrđava bit će uspostavljen i tzv. „partnerski kutak“. Riječ je o zaslonu osjetljivom na dodir (touch screen) sa jedinstvenom zajedničkom aplikacijom putem koje će posjetitelji jedne od tvrđava moći uživo pratiti što se trenutno događa na preostale tri (tehnologija live streama).
Uz navedeno, u cilju dodatnog etabliranja tvrđava-partnera kao turističkih atrakcija, u starim gradskim jezgrama bit će postavljeni digitalni ekrani osjetljivi na dodir – info kiosci putem kojih će biti predstavljene partnerske tvrđave, promovirane ponude gradova, te mali i srednji poduzetnici.
Projekt Fortress ReInvented započeo je 1. srpnja 2017., a završava 31. prosinca 2019. godine. Nositelj projekta je Muzej Grada Šibenika u partnerstvu sa Općinom Klis, Opštinom Herceg Novi i Javnom ustanovom Muzej grada Zenice. Njegova ukupna vrijednost je 1.310.232,30 eura od čega je 85% sufinancirano iz programa Interreg IPA CBC Croatia – Bosnia and Herzegovina – Montenegro 2014 – 2020. Glavni cilj projekta je doprinijeti povećanju održivosti i poboljšanju turističke ponude implementacijom digitalnih sadržaja na četiri partnerske tvrđave – Tvrđavu sv. Mihovila u Šibenku, Tvrđavu Klis u Klisu, Kanli kulu u Herceg Novom i tvrđavu Vranduk u Zenici.